Idag är det tisdag och därför dags för en ny topplista hos Johannas Deckarhörna. Denna veckan ska vi lista fem böcker vi inte alls har tyckt om i år och det var väl inte helt lätt. Dessa fem är i alla fall de som fått sämst betyg av mig i år. Jag har dock inte gett någon 1/5 utan som lägst 2/5.
- Kiss of Frost av Jennifer Estep. När jag läste denna började jag verkligen undra varför jag gillade första boken i serien men det var mycket här som inte stämde.
- The Second Summer of the Sisterhood av Ann Brashares. Detta är en omläsning och jag vill minnas att jag tyckte bättre om den första gången jag läste.
- Den här veckan är min av Ingrid Olsson. En bok som var riktigt jobbig att läsa! Jag förstod inte mig på huvudkaraktären för fem öre och handlingen var inget att hurra för heller.
- Trapped in Silver av Emily Sowden. Jag kom aldrig riktigt in i boken och karaktärerna var väl sådär.
- Mica – Dotter av Solfolket av Anders Jacobsson. Jag hade lite för höga förväntningar på den här boken, tyvärr.
Känner inte till någon av böckerna på din lista.
Mica gillade jag :)
Å så skönt – fem titlar till att välja bort … :-D
Känner inte till någon av dessa och tror inte att jag vill bekanta mig med dem heller.
Höga förväntningar kan verkligen ställa till det.
då ska jag kanske inte lägga mer energi på dessa
inget jag varken läst eller känner till
Det är inte bra att ha för höga förväntningar på en bok. Det är bättre att få bli överraskad.
Mica – Dotter av solfolket var jag väldigt kluven till. Den var spännande vissa delar men det var så många karaktärer och handlingar!
Har inte läst någon av dina böcker.
Inga jag läst, har funderat på att läsa Mica, men tvekar… (http://ibokhyllan.blogspot.se/)
Jag har inte läst någon av dessa och det kommer jag nog inte göra heller ;)
Det här känns ju bra. Känner inte till någon av dessa och det verkar ju vara en positiv grej :)
Kände inte till någon av de här, men det känns ju lite skönt..