Halloj! Nu är vi inne i november månad och snart är det jul, jippie.. jag tänkte sammanfatta bokmånaden oktober och vad gäller antalet lästa ser det väl ut som det brukar numera, varken mer eller mindre.
Antal lästa böcker: 13 st
Mamma försökte av Jens Lapidus
De odöda av John Ajvide Lindqvist, Johan Theorin m.fl.
Kärlekens geografi av Nina Bouraoui
Den vita frun av Frida Skybäck
Porträttet av dig av Isabel Wolff
Findus flyttar ut av Sven Nordqvist
Smaragdernas bok av John Stephens
Destroy me av Tahereh Mafi
Änglavakter av Kristina Ohlsson
Den förtrogne av Hélène Grémillon
Rubinernas bok av John Stephens
Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
Kyrkogårdsboken av Neil Gaiman
Bästa boken i oktober: Egentligen Findus flyttar ut men eftersom det är en bilderbok tar jag den näst bästa, Smaragdernas bok.
Sämsta boken i oktober: Kärlekens geografi.
Största överraskning: Smaragdernas bok.
Temaböcker Halloween: Låt den rätte komma in och Kyrkogårdsboken.
Bok jag gav upp: Ett dåligt år av J.M. Coetzee.
Igår fick jag hem Sandmannen av Lars Kepler och den kommer definitivt bli läst under november men annars tänker jag mig lite Percy Jackson, lite isländsk krim och J.K. Rowling under den kommande månaden!
Wow, fantastiskt att du hinner med så många böcker på en månad! :)