Det har blivit dags att sammanfatta årets första månad! Jag hade först tänkt göra en wrap up-video men det blev inte så utan denna gång får ni nöja er med ett vanligt inlägg. Tyvärr har det inte blivit så mycket läst i januari och orsaken till det hittar ni här, men några böcker blev det i alla fall.
Antal lästa böcker: 5 st
1. Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
2. Divergent av Veronica Roth (omläsning)
3. Sommarhuset av Anna Fredriksson
4. En orolig grav av Elly Griffiths
5. The Summer I Found You av Jolene Perry
Bästa boken i januari: Divergent av Veronica Roth
Sämsta boken i januari: Sommarhuset av Anna Fredriksson
Största överraskning: Jag måste svara En orolig grav på den punkten! Den överraskade mig genom att vara alldeles för långsam och tråkig.
Bok jag gav upp: –
I februari ska jag försöka komma tillbaka på rätt köl igen! Jag har några recensionsexemplar att ta tag i samt några utmaningar att bocka av. Vi får se hur det går!
SV: Några böcker från Ordfront som jag läst det senaste året som är ok är En mörk strimma av ljus av Samar Yazbet, FTL av Rouzbeh Massarrat Agah(en tuff bok om förortsungdomar), Kautokeino, en blodig kniv av Lars Pettersson(Oerhört välskriven deckare) och så har jag läst deckare av Kjell Eriksson, Spetsad som är första boken han skriver om kommissarie Santos var riktigt bra!!
Skall nog försöka läsa Divergent denna månaden!
Gör det, den rekommenderas varmt!
Hoppas du återfinner läsflytet men ibland kan man nog behöva ta en lite lugnare läsperiod. :)